Nederlands Dagblad en EO stoppen met app en magazine Dag6

Christenen zijn nieuwsgierig maar ook zuunig. Het Nederlands Dagblad en de EO hebben besloten het gezamenlijke nieuwsplatform Dag6 aan te passen. De app voor smartphones en het tweewekelijkse magazine stoppen per 1 mei. Dag6 gaat op bescheiden schaal verder op haar website met een aangepast nieuwsconcept. Een mooi concept sneuvelt daarmee in een vroeg stadium.

Nieuwsplatform Dag6 werd in 2016 gestart, na uitgebreid onderzoek naar de informatiebehoeften van een publiek tussen de 25 en 45 jaar. EO en het Nederlands Dagblad (ND) vonden elkaar in de wens op zoek te gaan naar nieuwe vormen van nieuwsverspreiding voor een jonge doelgroep. Speciaal voor dat doel werd een unieke publiek-private samenwerking tussen de krant en publieke omroep aangegaan. Het is niet gelukt de exploitatie sluitend te krijgen. “De combinatie van een actuele nieuws-app met in het weekend een magazine op papier, trekt weliswaar groeiende belangstelling, maar onvoldoende abonnees,” verklaart Rinder Sekeris, directeur-uitgever van het Nederlands Dagblad.

Sekeris constateert dat het beoogde verdienmodel niet sluitend te krijgen is, nu het aantal abonnees tegenvalt. “Tegelijk stellen we vast dat het merk en de manier waarop nieuwe generaties christenen worden aangesproken, wel herkenning vinden.”

Bron en foto: EO

 

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*