Brief met Benedictus XVI. ‘doorgestoken kaart’ – manipulatie door Hagenkord?

Het media schandaal “Lettergate” heeft nu ook nog een epiloog: Hagenkord, de Duitstalige baas van “Vaticaannieuws, heeft beweerd dat de gedeeltelijke publicatie van de brief van Benedictus XVI. werd overeengekomen met Benedictus.

De relativeringspogingen van Pater Bernd Hagenkord SJ, de Duitstalige baas van “Vatican-news”, naar het recente mediaschandaal van zijn baas Dario Edoardo Viganò, heeft duidelijk een ander aspect. Dit rapporteert de Amerikaanse nieuwssite “OnePeterFive”. Hagenkord, die zichzelf altijd op zijn blog wil verkopen als “goed geïnformeerd” in Vaticaanse zaken, had in het commentaar namelijk beweerd dat de gedeeltelijke publicatie van de vertrouwelijke brief van Benedictus XVI. werd overeengekomen met de emeritus paus. Later moest Hagenkord blijkbaar deze bewering weer stilzwijgend intrekken, want dat was niet de waarheid. De Italiaanse nieuwswebsite “Il Simografo” bekritiseerde het proces en spreekt van manipulatie door Hagenkord.

SCREENSHOT – Hagenkord beweerd: “Ook de beperkte publicatie was afgesproken”


SCREENSHOT – Hagenkord – Na de wijziging ontbrakt een zin:

Bron: Rai1/1Peter5 Foto: Hagenkord-youtube

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*