Aldi: Het kruis van Sinterklaas blijft ! en het eeuwig leven ook.

-Essen (D)- Supermarktketen Aldi (Albrecht Discount) investeert miljarden in de ombouw van haar winkels, het mag allemaal wat moderner,’frisser’ en biologischer. Er bestaat sinds september 2020 voor het eerst in het meer dan 100-jarig bestaan van het bedrijf zelfs radio- en tv-reclame.

Maar de eigenaren, de familie Albrecht, blijft bij alle veranderingen trouw aan hun Katholieke geloof. Kregen de klanten in de afgelopen jaren, bij het afrekenen, een informatiebrochure over de echte betekenis van Kerstmis en Pasen mee (Ja….. Kerst en Pasen is meer dan alleen eten en drinken), nu wijkt de Aldi met de feestdagen alweer af van de concurrentie !

Waar andere winkels tijdens Sinterklaas en Kerst iedere associatie met het Christelijk geloof uit de winkels verbannen ( Kerst is tenslotte het Winterfeest en Pasen het Lentefeest), gaat de Aldi juist op het Christelijk karakter wijzen. Zo was er het grote Aldiboek (Sinterklaasboek) en wat staat er op de kaft van dat boek? Het Kruis !

Atheïstisch en Islamitisch Nederland zullen er ongetwijfeld een maagzuuraanval aan over hebben gehouden, maar gelukkig voor hen, de Aldi verkoopt ook paracetamol, 50 cent per doosje!

En dan de nieuwste Aldi-reclame op tv. Aldi wil ten koste van alles de goedkoopste zijn, dat is nu zo… en, zegt de reclamestem, ook over 100 jaar. Aangezien de huidige Aldiklant over 100 jaar het tijdelijke voor het eeuwige heeft ingewisseld lijkt dat erg moeilijk, maar nee….de Aldi laat een winkelwagentje zien hoog aan de hemel, daar waar de beide wijlen oprichters, de gebroeders Karl en Theo nu ook zijn. Boodschappen doen in de Hemel…….het Evangelie van Aldi.

 

Geef een reactie op dit artikel