Na V&D, Blokker, Hema nu óók Albert Heijn in de problemen

Radicale hervormingen op komst

Minder schoonmaakmiddelen en kattenvoer, meer eethoeken, verse producten en snelle thuisbezorging (levering binnen 1 uur). Albert Heijn wil de sterke terugloop van klanten welke de supermarkten bezoekt, tegengaan door de klassieke supermarkt een andere functie te geven. Dat zegt Wouter Kolk, sinds 1 november de baas van Ahold Delhaize Europa en Indonesië, in Het Financieele Dagblad.

Maandag meldde Distrifood op basis van een uitgelekte intern memo dat Albert Heijn vooral bij de eigen filialen in 2019 een fors tragere omzetgroei ziet vanwege de opkomst van online shoppen en klanten die  kiezen voor hard-discounters als Aldi en Lidl. Maar ook de moordende concurrentie van Jumbo, die in minder dan 10 jaar tijd een forse speler op de markt is geworden.

AH heeft veel internetklanten, veelal tweeverdieners die noch overdag noch s avonds tijd hebben om te winkelen, daar deze klanten door-de-week niet in de winkels komen en in het weekeinde geen zin hebben om te winkelen, gaat de zaak nu volledig op de schop.

Bron: FD/Distrifood Foto: AH

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*