Corona: Maria heeft het er maar druk mee

Leestijd: 2 minuten

-TER APEL- (ADN) Wij leven in Coronatijden, onzekerheid, angst, stress en wat al niet meer maakt zich breed onder de bevolking.

In tijden van nood leert men bidden. Dat gaat nog steeds op. Want hoewel Kerken dicht zijn voor Misvieringen, ontstaan bijna-files bij en in de Mariakapelletjes in Kerken en open-lucht. Mensen grijpen weer naar de Rozenkrans, Mariabeelden worden van zolder gehaald, op internet gegoogled naar de tekst van het Onze Vader en het Wees gegroetje, tijden kunnen veranderen en soms heel rap, Corona laat het zien.

Onze fotograaf trof in het lieflijke Laudermarke, op nog geen kilometer van het Middeleeuws Klooster van Ter-Apel , een druk bezette Maria-van-Lourdesgrot aan. Bezoekers komen te voet, per fiets of auto. Het is een komen en gaan. Bloemen worden gelegd, er wordt hardop of fluisterend gebeden. Opvallend is het grote aantal protestanten, jarenlang zijn zij op een verkeerd pad gezet als het ging om de Heilige Maagd en Moeder Gods. Maar óók zij weten in steeds groter aantallen de weg naar de Moeder Gods te vinden, waar een crisis al niet goed voor is. Nederland kent vele Mariakapellen, klikt U hier maar eens en Wees gegroet.

 

Het Weesgegroet

Wees gegroet, Maria,
Vol van genade,
De Heer is met u,
Gij zijt de gezegende onder de vrouwen,
En gezegend is Jezus, de vrucht van uw schoot.
Heilige Maria, moeder van God, bid voor ons,
zondaars, nu en in het uur van onze dood.
Amen.

Foto: MariaBode (Foto’s mogen rechtenvrij gebruikt worden mits bronvermelding MARIABODE.NL erbij vermeld is.