Door het grotendeels wegvallen van horecabezoek ten gevolge van de coronamaatregelen daalde de totale omzet van duurzame koffie en thee in 2020 met 19 procent. Daar staat tegenover dat de thuisconsumptie van deze producten fors steeg. Koffie en thee hadden met 34 procent de grootste omzetgroei van alle duurzame productgroepen in de supermarkt (er was géén omzetgroei van gangbare koffie en thee). De besteding aan duurzame thee in de supermarkt steeg zelfs met 75 procent.
Ook duurzame aardappelen, groenten en fruit, brood, granen, koek en gebak, eieren en zuivelproducten laten een omzetgroei zien van om en nabij 30 procent. De omzetontwikkeling van gangbare, niet-duurzame producten was veelal lager, soms zelfs negatief (zoals eieren, met een omzetdaling van 27 procent).
Door de sluiting van de horeca in 2020 aten en dronken mensen noodgedwongen meer thuis. De uitgaven in de supermarkt aan duurzame diepvries- en kant-en-klaarmaaltijden stegen in 2020 met 53 procent (de omzet van de normale, niet-duurzame varianten daalde met 3 procent). Daarnaast werd 56 procent meer uitgegeven aan duurzame conserven, diepvriesgroenten en –fruit (14 procent meer aan de niet-duurzame producten).
Rundvlees was het enige duurzame product met een omzetdaling in 2020: bijna 13 procent minder dan een jaar eerder.
-Hilversum- Omroep KRO-NCRV heeft alle bisdommen gevraagd om een overzicht, voor zover bekend, van lokale…
-Deventer- Sinds 1 oktober hebben drie Sallandse parochies, de Heilig Kruis parochie, de Lebuïnus parochie…
-Limmen- Op DV zaterdag 22 november a.s. wordt voor de derde keer de Graalbokaal Award…
Little house on the prairie Dramaserie ONS ·Vanavond ·18:00 - 18:59 De pioniersfamilie Ingalls probeert…
-Brussel- Bepaalde medicijnen lijken PFAS sneller uit het lichaam te verwijderen. Dat blijkt uit verkennend…
-Kingston/Brussel- De verwoestende doortocht van orkaan Melissa heeft in Jamaica meer dan 4,8 miljoen ton puin…