Verlind over: De omstreden bijbaan van Janine Abbring

Leestijd: < 1 minuut

O P I N I E 

door 

Ton Verlind

-Hilversum- Journalisten moeten de grootste terughoudendheid aannemen bij het aannemen van commerciële klussen. Hun geloofwaardigheid kan ernstig in het geding komen. Bij veel mediabedrijven is het dan ook verboden commercie en journalistiek te combineren.

Maar bij de publieke omroep die toch al zo onder een vergrootglas ligt, kán het, gebeurt het ook. Zonder gêne én in strijd met de regels die bepalen dat de publieke omroep niet dienstbaar mag zijn aan winst van derden en onafhankelijk moet opereren. We zien Janine Abbring, prominent presentator, journalist en eindredacteur van het satirische VPRO-programma van Arjen Lubach avond-aan-avond excelleren in een reclame van (pensioen)verzekeraar Brandnewday.

Kan dit allemaal en is het gewenst. Oud KRO-topman en Brandpunt-journalist Ton Verlind heeft er een duidelijke mening over. Klik H I E R om zijn opinie gratis te lezen.

 

MariaBode plaatst op haar site opinieparels die er toe doen, naast opiniestukken van de eigen redactie. Beeld: wiki/DWDD & Embed Ton Verlind

Geef een reactie op dit artikel