Jaarverslag 2020 Aartsbisdom Utrecht verspreid

Leestijd: < 1 minuut
Dinsdag 20 juli 2021 06:10 – Bron: Aartsbisdom Foto: Aartsbisdom
 -Utrecht- De bisdomstaf van het Aartsbisdom Utrecht heeft het Jaarverslag 2020 gepubliceerd en onder de parochies verspreid. De coronaviruspandemie speelde in het kerkelijk leven van 2020 een grote rol, zo blijkt ook uit het slotwoord van vicaris-generaal mgr. Hoogenboom: “Terugblikkend op het jaar 2020 moet worden gezegd dat de coronaviruspandemie en de in dat verband getroffen noodzakelijke maatregelen een grote weerslag hebben gehad op het parochieleven in de breedste zin van het woord.”

“Onder moeilijke omstandigheden hebben medewerk(st)ers van de Aartsdiocesane Curie, leden van parochiebesturen en pastorale teams alsmede veel vrijwilligers zich desondanks met hart en ziel ingezet om ervoor te zorgen dat liturgie en diaconie, catechese en kerkopbouw zo goed en verantwoord mogelijk doorgang konden vinden,” zo vervolgt Mgr. Hoogenboom. “De Bisdomstaf zegt hen hiervoor van harte dank.”

Uitvaart van Kardinaal Simonis

Net als voorgaande edities is de tekst thematisch ingedeeld in hoofdstukken (met onder meer ‘personeel en pastorale organisatie’, ‘caritas en diaconie’, ‘liturgie en kerkelijk jaar’, ‘oecumene’, ‘Jeugd en jongeren, catechese’, ‘Roepingenraad’ en ‘Ariëninstituut’. Het slothoofdstuk bevat een korte chronologie van de memorabele gebeurtenissen in het afgelopen jaar. Want ondanks corona waren die er zeker, al moesten ze soms in aangepaste vorm plaatsvinden zoals de Priesterwijding van Gauthier de Bekker en de uitvaart van Kardinaal Simonis.

Klik hier om het Jaarverslag 2020 te lezen