Trappistenbiershampoo van zusters razend populair: “Ze komen zelfs vanuit Zweden naar onze winkel”

Leestijd: 2 minuten -BRECHT- Vanaf vandaag staan de poorten van de abdij Onze-Lieve-Vrouw van Nazareth opnieuw drie dagen lang open. De Trappistinnen verwachten dan ruim 1.500 bezoekers voor hun twaalfde kerstwinkel. Naast unieke Kerststallen, wenskaarten en kaarsen is ook de wereldberoemde Trappistenbiershampoo te koop.

De zusters zijn druk in de weer voor de opening van hun kerstwinkel komend weekend. Onder anderen zuster Gabriella legt de laatste hand aan haar zelfgemaakte kerststallen. Die zijn uniek én ecologisch .

Shampoo

Een shampoo waaraan 10% Westmalle Dubbel werd toegevoegd. Dat is het nieuwe product dat de Zusters van de Abdij Onze Lieve Vrouw van Nazareth in Brecht lanceren. Het is de eerste keer dat een haarverzorgingsproduct met echt Trappistenbier op de markt wordt gebracht.

In 1964 zijn de Trappistinnen van de abdij Onze Lieve Vrouw van Nazareth in Brecht begonnen met de productie van afwasmiddelen om in hun eigen levensonderhoud te kunnen voorzien. In de loop der jaren werden naast vloerzeep ook shampoo, badschuim, toilet- en glycerinezeep aan het gamma toegevoegd onder de merknaam TRAPP. Na 55 jaar was het tijd om het productenpallet onder de loep te nemen en te vernieuwen.

De Trappistenbiershampoo wordt gemaakt met Dubbel van de nabijgelegen abdij van Westmalle. De samenvoeging van twee heerlijk schuimende producten is een topper. Het is een licht geparfumeerde shampoo met conditioner-effect”, aldus Zuster Katharina, Abdis van de abdij Onze Lieve Vrouw van Nazareth.

Nieuwe abdijwinkel en webwinkel

Aanvankelijk waren het voornamelijk instellingen en ziekenhuizen in handen van religieuzen, die TRAPP-producten kochten. Zuster Katharina: “Nu zijn monastieke winkels onze belangrijkste klanten. Particulieren zijn iedere dag welkom in onze zopas vernieuwde abdijwinkel, of kunnen online bestellen via onze webshop. Professionele klanten kunnen eveneens terecht in onze webshop, want naar de toekomst toe willen wij ons ook meer gaan richten op originele geschenkenshops, de betere drogisterijen, en winkels die gespecialiseerd zijn in eerlijke, ambachtelijke producten.”

Drie Kloosterzusters zijn rechtstreeks betrokken bij de productie en verkoop. Ruim de helft van de Zusters werkt op de een of andere manier mee, van de boekhouding tot verkoop, vakkenvullen en het vouwen van de doosjes.